19/1/09

Εμμανουήλ Παππάς









Ο Εμμανουήλ Παππάς (1773-1821) γεννήθηκε στο χωριό Δαβίτσα (σημερινό Εμμανουήλ Παππά) των Σερρών. Εγκαταστάθηκε στις Σέρρες και άρχισε το εμπόριο με την Κωνσταντινούπολη και τη Βιέννη.

Στις 23 Μαρτίου 1821 ο Εμμανουήλ Παππάς αποβιβάστηκε στο Άγιο Όρος με ένα πλοίο γεμάτο όπλα και πολεμοφόδια. Το κήρυγμά του ξεσήκωσε τους Χαλκιδικιώτες. Στις 16 Μαΐου του 1821 οι κάτοικοι του Πολύγυρου ύψωσαν τη σημαία της Επανάστασης. Χτύπησαν την τούρκικη φρουρά και σκότωσαν όλους τους άντρες. Ο Εμμανουήλ Παππάς αφιέρωσε όλη τη ζωή του και την περιουσία του στην Επανάσταση. Τα οχτώ παιδιά του είτε σκοτώθηκαν στις μάχες, είτε πέθαναν πάμφτωχα. Πέθανε πηγαίνοντας στην Ύδρα, κυνηγημένος από τους Τούρκους.







































Το Λάβαρο των Μακεδονικών δυνάμεων της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 που υψώθηκε στη μάχη της Ρεντίνας, στις 17 Ιουνίου 1821, στη Μακεδονία υπό την αρχηγία του Αρχιστράτηγου Εμμανουήλ Παπά.








Xάρτης που αναπαριστά τις κινήσεις στρατευμάτων στην Χαλκιδική το 1821
























Επιστολή του Αλέξανδρου Υψηλάντη προς τον Εμμανουήλ Παπά με ημερομηνία 8 Οκτωβρίου 1820.










Άγαλμα του Εμμανουήλ Παππά, στην πλατεία Ελευθερίας στις Σέρρες.











Έργο του γλύπτη Νίκου Περαντικού









































Προτομή του Εμμανουήλ Παπά στη γενέτειρά του.











Η κατοικία του Εμμανουήλ Παπάα




Όπλα από τη συλλογή της Επανάστασης του 1821 στην κοινότητα Εμμανούλ Παπάς.






























Εμμ.Παπας (Τηλεκάρτα ΟΤΕ)

















ΘΟΥΡΙΟΝ ΕΜΜ. ΠΑΠΑ




















1793, Μάιος αη (18) Δοβίστας (το παλαιότερο όνομα του χωριού)
Σημείωση για την ανάμνηση από τα παρακάτω.
Σήμερα, στις 18 Μαΐου, εγώ, ο Εμμανουήλ Παπάς ήταν παντρεμένος
25 1794.August γεννήθηκε Αθανασάκης μου.
1796.Juni 13 Αναστασάκης γεννήθηκε μου.
29 1798.September γεννήθηκε Γιαννάκης μου.
13 1801.April γεννήθηκε Νεράντζη μου.
1803.March 7 γεννήθηκε Νικολάκης μου.
24 1805.May γεννήθηκε Μιχαήλος μου.
1807.August 25 μου γεννήθηκε Γεωργής μου.
19 1809.May γεννήθηκε Ελένη μου.
1811.October 23 γεννήθηκε ο Αλέξανδρος μου.
1813.October 23 Ευφροσύνης γεννήθηκε μου.
26 1816.August γεννήθηκε Κωστάκη μου.




Ο γιος του Κωνσταντίνος Εμμανουήλ Παπάς, ο οποίος του έμοιαζε πολύ











Η επιτύμβια πλάκα του Εμμανουήλ Παπά στη Υδρα








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου